Melbourne (24-27 maart) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jesine & Inge - WaarBenJij.nu Melbourne (24-27 maart) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jesine & Inge - WaarBenJij.nu

Melbourne (24-27 maart)

Blijf op de hoogte en volg Jesine & Inge

27 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Nadat we onze stoere James Bond busje hadden ingeleverd, moesten we eerst in de stad zien te komen met al onze bagage.
We hadden ook nog geen slaapplaats geregeld, dus wisten ook niet waar we precies heen moesten.
Volgens hostelworld.com (internet) was er nergens plaats en ook hadden we al verschillende hostels gebeld, maar allemaal hetzelfde verhaal...
Dan maar de stad in en bij een aantal hostels langsgaan.

Om in de stad te komen moesten we eerst een bus en daarna nog een trein pakken.
Ook hier weer een ander systeem om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Hier had je een 'Myki' nodig...
Gelukkig mochten we van de buschauffeur gratis mee en konden we op het station zo een pas aanschaffen (voor $6.00).
We kunnen ondertussen wel een verzameling aan pasjes aanleggen. We hebben ze nu al uit Sydney, Adelaide en Melbourne.

Eenmaal in de stad een aantal hostels afgelopen, nog meer hostels en B&B's gebeld, maar nog steeds tervergeefs.
Uiteindelijk maar een hotel geboekt voor de eerste nacht. Je moet toch ergens slapen.
We waren hier wel een hoop geld voor kwijt, maar wij besloten dat we het blijkbaar verdiend hadden na die 7 koude, harde nachten in onze campervan.
En het was inderdaad heerlijk om in een lekker zacht bed te kunnen slapen, gewoon op je zij te blijven liggen zonder dat er blauwe plekken ontstaan, zorgelood te kunnen draaien zonder dat je bang bent een ander wakker te maken en vooral om het lekker warm te hebben!

Tijdens onze zoektocht naar slaapplaats, zijn we Salome juist kwijtgeraakt.
Hoewel dit bijna niet mogelijk is, maar wij zijn ervan overtuigd dat zij er bewust tussen uit gepiept is.
Tsja wat moet je hier van zeggen.... Dat ze een beetje apart was, waren we al achter, maar om nu zomaar te verdwijnen zonder een "Dank je wel voor het meerijden", zonder een "sorry, dat ik jullie dag verpest heb", zonder "bedankt dat jullie mij geholpen hebben", zonder "dag" te zeggen, zonder verekenen van de laatste kosten....
Is toch een beetje typisch! Of ligt dat aan ons?

Nadat we onze bagage in onze 'luxe' kamer hadden gedropt en genoten hadden van een lekkere douche maar verder opzoek naar een slaapplek voor de komende nachten. Want om nu 4 nachten in een hotel te slapen.....
Ook wilde we heel graag onze kleding gewassen hebben, dus daar gingen we, met onze vuile was de straten van Melbourne in :-)
Uiteindelijk kwamen we bij een hostel aan de andere kant waar we de volgende dagen terecht konden en nu alvast onze was mochten doen.
Wel heel toevallig was dat terwijl wij aan het wachten waren, Salome opeens ging inchecken in hetzelfde hostel.
(ze had 2 minuten hiervoor wel nog een facebook-berichtje gestuurd dat het niet gelukt was om ons te volgen. Jaja, zal best....)
We waren eigenlijk wel klaar met haar en hebben haar ook niet aangesproken. Zij deed alsof ze ons niet zag, we zullen haar voor deze keer maar het voordeel van de twijfel geven (hoewel wij eigenlijk denken dat dat onmogelijk is, haha)

Al een paar dagen hadden we zo een trek in Grieks eten, dat we hadden besloten dat het vanavond maar moest gaan gebeuren. Het was nu toch al een dure avond/nacht, haha! En gelukkig hebben ze in Melbourne ook een Griekse wijk/straat dus de Griek hebben we gevonden! :-)

Na een heerlijke nacht in een lekker bed mochten we de volgende ochtend weer inpakken voor ons volgende hostel.
's Morgens hadden we afgesproken met Victoire en haar familie in St Kilda. Doordat er ineens een soort run voor het goede doel door de stad heen liep, was het openbaar vervoer een beetje ontregeld. Maar gelukkig ging de tram wel naar St Kilda na een overstapje.

Lekker langs het strand gelopen en een drankje gedaan. Daarna nog langs een markt en naar de winkel. En wat hebben we daar gekocht....Mergpijpjes, stroopwafels, ontbijtkoek en drop! Leuk zo'n Nederlandse afdeling! :-)
Na de lunch hebben we nog even door het lunapark gelopen. Een soort Duinrell, maar dan anders en veel kleiner.

Afscheid genomen van Victoire die heel lief aanbood dat we de laatste 2 nachten in Melbourne wel bij haar konden blijven slapen. Dat vonden wij wel gezellig! :-)
Terug in de stad ingechecked in ons hostel en de laatste 2 nachten afgemeld...eigenlijk moet je hier wel de volle pond voor betalen (24u annulering), maar je kijkt een beetje blond, doet alsof je het niet begrijpt en toen konden we kostenloos annuleren...;-)

's Avonds zijn we lekker internationaal gaan eten bij de Balinees, voor 8 euro pp. Daar kun je zelf bijna niet voor koken! :-)
Verder nog door de stad gewandeld en alvast wat informatie ingewonnen voor onze terugreis.

Omdat het ontbijt tot 9u was, moesten we vroeg ons bed uit. En dan zit de hele zaal dus al vol met mensen...sommigen zelfs nog in pyama...!
Na het uitchecken wilden we een tour naar Philips Island boeken en een Free Walking Tour doen. Helaas hebben we het laatste niet gered, aangezien de 2 meiden die voor ons waren er meer dan 50 min en 20 min overdeden...en dan nog niet met iets concreets weggaan!!! Wij wisten gelukkig precies wat we wilden, dus dat was zo gepiept! Maar ja, aangekomen bij de start van de Walking Tour waren ze al lang en breed weg...dan maar zelf de stad doorcruisen!

Om 17u hadden we afgesproken met Georgina. We hebben haar tijdens de Uluru-tour ontmoet en het is een erg leuke en gezellige meid. Ze heeft ons meegenomen naar een erg leuke bar waar we een drankje hebben gedaan tussen een giraf, neushoorn, struisvogel ed....heeel apart! ;-)
Ook nog even gegeten bij een Indian-restaurant, jaja we zijn zeer internationaal bezig de laatste dagen! :-) En het was ook weer lekker gelukkig haha!

Afscheid genomen van Georgina en de backpacks gehaald om op pad te gaan naar St Kilda. Vanaf de tram was het een behoorlijke tippel met onze backpacks, maar we konden wel weer gezellig kletsen met Victoire.

De volgende dag werden we om 10.30u opgehaald (bij een hostel in de buurt) door Kyle, onze gids naar Philips Island. Een erg enthousiaste gast die toevallig net uit Nederland kwam na 8 maanden en nu weer voor het eerst naar Philips Island ging.
Onderweg zijn we eerst langs een wildlifepark geweest. En ja ook hier weer kangaroes gezien...je word er op den duur een beetje moe van hahahaha!

Ook zijn we op Churchill Island geweest, wat vroeger een experimentatie-eiland was. Het gaat hier om planten en gewassen.
Nu konden we een showtje bekijken van eenn hond die schapen opjaagd en daarna door naar een schapenscheer-show. Deze kenden we al, al was het uitzicht deze keer een stukje beter...en dan hebben we het niet over de schapen! ;-)

Daarna konden we nog boomerang gooien of zweep 'cracken'. De boomerang hebben we al gehad, dus het werd zweep'cracken'. Waar toevallig dezelfde man bezig was die eerder het schaap scheerde...niet verkeerd dus weer hahahaha :-)
Dat slaan met die zweep hebben we best letterlijk genomen, aangezien we onszelf meerdere keren hebben geraakt...au dus. Maar het lukte ons wel! En we mochten we ook de moeilijkere versie boven het hoofd proberen. Dit vergt nogal wat motorische vaardigheden, maar het is gelukt. Bij Inge zelfs 2x achter elkaar! :-)
Helaas stond de bus al op ons te wachten dus konden we niet nog meer oefenen met Matt, dat lekkere ding... :-( Stomme bus...

Nu dus maar op naar het Koala Conservation Centre! Hier kregen we wat achtergrond informatie over de koala en konden door het koalabos wandelen. En we hebben ze natuurlijk ook weer gespot!
De volgende stop van de tour was het strand, Cape Woolamai. Helaas was het voor ons iets te koud om het water in te gaan, maar onze gids dook er vol in! Wat een enthousiasme!
Na een korte stop weer door naar de volgende activiteit: De Nobbies. Dit is een centrum over een zeehondenkolonie die voor de kust ligt. We hebben ze dus niet gezien, alleen via een webcam. Is weer eens iets anders. Wel zouden we hier al pinguins kunnen spotten. En die hebben we ook gezien! Ze zijn heel erg klein, de kleinste soort in de wereld, zo'n max. 30 cm hoog. Maar wel heel erg schattig! En wat zagen we ineens toen we naar een linguin aan het kijken waren....een slang!!! Op nog geen halve meter afstand lag een Copper Head slang. Dit was volgens onze gids juist de enige slang waarvoor ze geen tegengif hebben...gelukkig was de slang banger voor ons dan wij voor hem, aangezien hij gelijk weer wegkroop in de duinen. Hierdoor hebben we niet eens een goede foto kunnen nemen... :-(

Als laatste en het belangrijkste van deze dag zijn we naar de Penguin Parade gegaan. Dit is een natuurlijk fenomeen waarbij de kleine pinguins vanuit het water het land op komen, op zoek naar hun slaapplek. Dit doen ze in kleine groepjes en na zonsondergang. Erg grappig om te zien aangezien ze eerst een aantal keer terug het water inrennen om te checken of er geen gevaar is. Pas na helemaal zeker te zijn waggelen ze het strand op om in de duinen te verdwijnen. Sommigen lopen zelfs 3km het land in...
Helaas hebben we hier geen foto's van kunnen maken want dat was niet toegestaan. De flits van een camera verblind de pinguin zodat ze blijvend blind zijn of schade aan hun ogen overhouden. En dat willen we natuurlijk niet!

Onze laatste dag in Melbourne hebben we alsnog de Free Walking Tour gedaan. In 3u tijd hebben we een heleboel van de stad gezien en erover gehoord. Een leuke afsluiting van onze tijd in Melbourne.

's Avonds ging onze vlucht pas om 3.30u richting Nieuw-Zeeland, dus we hebben lekker relaxed gedaan totdat het tijd was om weg te gaan. In de tram werden we aangesproken door een dronken man. Hij was wel grappig en helemaal niet vervelend. Speelde zelfs kiekeboe met ons...die hebben we nog niet eerder gehad hahahaha!

Het is toch wel heeeeeel erg jammer om Australie te moeten verlaten, aangezien we hier zoveel leuke dingen hebben gezien, gedaan en beleefd...We zijn gewoon verliefd geworden op Australie!!! En willen eigenlijk helemaal niet weg.....

Maar gelukkig wacht ons ook weer een nieuw avontuur... Nieuw-Zeeland!!! :-)

• 02 April 2013 - 17:43

Geert G Uit Loosduinen:

Hey meiden! Wat klinkt dat allemaal leuk! :)
    Wordt het thuisfront al gemist of gaat het nog prima daar?
    Geniet er met volle teugen van en blijf vooral die mooie verhalen posten, kan de hardwerkende medemens stiekem een beetje meegenieten.
    ps - zeehonden spotten kun je ook gewoon in de Waddenzee hoor :)

• 02 April 2013 - 20:45

Iet Van Es.:

Beste Jesine en Inge,
    Alweer een mooi reisverhaal gelezen.
    Maar echt nu komt het mooiste: Nieuw-Zeeland.
    Wat is de datum van aankomst?
    Gaan jullie eerst naar het Zuidereiland??
    Al kontakt met Helma gehad?
    Maak een leuke foto met Helma,Jesine.
    Ik wens jullie een goede vliegreis en een fijne tijd in NIEUW-ZEELAND.
    Met een hart. groet van IET.

• 09 April 2013 - 09:07

Eva Iken:

Hallo Jesine en Inge , ik ben net weer terug uit Africa , heb een amassing tijd gehaald daar en nog als sorry dat ik jullie niet heb kunnen ontvangen.
    Ik heb jullie eerder geschreven en niets terug gehoord , hoop dat je het eerdere bericht wel hebt ontvangen , wens je een amasing tijd in new sealand met de Maori ,s !
    Ben blij dat jullie het fijn vonden in Australie , met liefs en goeds van Eva en Jesine zou je aub je ouders willen groten en de eetclub van mij als je weer terug bent in Nederland , dank je wel !!!